Zsolti bácsi konyhája

Zsolti bácsi konyhája

Pho-bo leves Orsai Henrik módra

2017. március 20. - Zsolti bácsi

pho.JPG

Hozzávalók:

½ kg marhahús (legjobb a lábszár vagy a hátszín, de megteszi a pörköltnek való is),  1 nagy fej vöröshagyma, 1 fej fokhagyma, 1 evőkanál darált paprika, 1 evőkanál méz, egy kis üveg (kb. 2,5 dl) erjesztett hallé, egy póréhagyma, 2 dkg korianderlevél, 2 dkg thai bazsalikomlevél, egy kis doboz szójababcsíra, 1-2 friss chili paprika, 2 db csillagánizs, 4 dkg gyömbér, 1 db közepes méretű fahéj, 5-6 db szegfűszeg, 5-6 db kardamom mag, kevés feketebors, só, ecet, egy tasak rizstészta, kevés cukor, egy lime vagy citrom.

 

Elkészítés:

A kettévágott vöröshagymát az edény közepére fektetem, és lassan elkezdem pirítani. Amikor az alja már megbarnult, vagyis kezdene szenesedni, akkor felöntöm hideg vízzel. Belehelyezem a marhahúst (én apróra darabolom) és a felszeletelt gyömbért, sót, kevés cukrot teszek bele, majd lassú tűzön kezdem melegíteni. A tetején összegyűlt habot folyamatosan leszedem róla, amíg már nem habzik.

Egy serpenyőbe helyezem a szegfűszeget, fahéjat, csillagánizst, a kardamomot és a feketeborsot, majd enyhén megpirítom őket. Ezután egy teatojásba helyezve beleteszem őket a levesbe. Kb. 3 óra fűzés után beleöntök erjesztett hallét, ízlés szerint.

Még fél órát főzöm a levest, eközben apróra darabolom a póréhagymát, és a chili paprikákat, a korianderleveleket és a thai bazsalikomot. Külön tálakba helyezem őket a csírával együtt, ezek kerülnek majd a kitálalt levesbe.

Közben a fokhagymát szétszedem, és szintén apróra darabolom, majd kevés ecettel, a darált paprikával, a mézzel és kevés vízzel összekeverem. Ez lesz a fokhagymás mártás, amit szintén tálaláskor teszek a levesre. A rizstésztát forró vízben kell áztatni, főzés nélkül, kb. 20 percig.

Tálalás: a tálba helyezem a rizstésztát, majd erre szedem a forró levest. Beleszórok a levesbe az összevágott növényekből, a csírából és a fokhagymás mártásból ízlés szerinti mennyiséget. A chilivel óvatosan bánjunk, csak nagyon kevés kell belőle. Végül erjesztett hallét locsolok bele és belefacsarom a lime negyedét, ezután kezdetét is veheti a Pho-bo leves élvezete.

A csírát én vékonyra összevágott zöldpaprikával is szoktam helyettesíteni, mert nem mindig kapható az üzletekben.

Orsai Henrik

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsoltibacsikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr4612355769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.03.21. 13:23:37

Azért vigyázzunk azzal a "2,5 dl" hal szósszal, egy egyszeri szakács istentelenül túl tudja vele sózni a levest. Szóval csak picit bele fokozatosan, mindig kóstolva...

Attilajukkaja 2017.03.21. 18:57:00

Biztos, hogy ezt rizstésztából és nem mungóbab (celofán vagy üveg-) tésztából csináltad? Én a rizstésztát mindig főzöm.

motoroskonyhaja 2017.03.22. 01:15:13

Hát én kissé máshogy ismerem a phot (pláne, hogy se csontot nem teszel bele, se koriandert, ami alap, halszószt sem szokás (ott világos szójaszósszal ízesítenek - utólag), ahogy a chilit is utólag kínálják hozzá), de ahány ház annyi szokás... Értem én, Henrik módra, persze.
A rizstésztát szerintem is rendesen elírtad, mert azt bizony főzni kell (ahogy írták is kommentben), szerintem Te üvegtésztára gondolhattál (Vermicellinek is mondják), ami azért egészen más történet... :)

Én így készítem:
motoroskonyhaja.blog.hu/2015/08/30/pho_avagy_husleves_deluxe

Attilajukkaja 2017.03.22. 01:41:23

@motoroskonyhaja:
Egyetértek.
Amúgy lehet ezt a levest készíteni mindenféle tésztával (gabona, rizs, mungobab), csak a tészta főzési technikája más és más.
A Pho lényege viszont az alaplé, ami megadja az étel aromáját. Ebben lehet villogni! :o).
Ezt viszont mindenki másképp csinálja. Az itt leírt recept is jól hangzik. Csontokkal együtt. A koriandert és más friss összetevőket pedig csakis az asztalnál szabad felkínálni. Ez tuti!

Attilajukkaja 2017.03.22. 11:37:00

Kedves Zsolti Bácsi!
Meghozta a kedvem, hogy ma egy jó kis phot főzzek, ezért figyelmesebben elolvastam a hozzávalói listáját. Mit jelent az, hogy "1 evőkanál őrölt nyers paprika"? A nyers az, amit nem tudom, miért van kihangsúlyozva. Azt jelenti, hogy nem füstölt? Vagy mit?

Zsolti bácsi 2017.03.22. 14:10:03

Utánaérdeklődtem Henriknél a rizstészta ügyében. Ő áztatni szokta, hasonlóan a durumtésztához, amelyet elkészíthetünk főzéssel vagy áztatással is.
Az "1 evőkanál őrölt nyers paprika" pedig elírás volt, mert az egy evőkanál házilag eltett darált paprika volt (ilyen pl. a bolti Édes Anna). A hozzávalóknál kijavítottam. Attilajukkaja, köszönöm a "hibafeltáró" érdeklődést!
süti beállítások módosítása